fredag 27. april 2012

Avlastning

På mandag hadde jeg hjemmebesøk av Tiltak for funksjonshemmede barn. Jeg har hatt avlastning til Thea i noen år nå, og jeg har vært kjempe heldig med avlasterne mine. Thea har vært hos tre forskjelige familier, men hun har vært mest hos Linda og Karsten. De haar bare vært så kjempe snille mot oss. Thea er også hos sin tidliger assistent Mette. Alle som har hjulpet meg med Thea har bare vært noen reddende engler. Veit ikke hvordan jeg skulle klart meg uten dere!!!!!!!

Men Siden Linda nå har fått egne barn og skal snart ut i jobb pluss at Thea begynner å bli ganske krevende, så er det på tide at det blir boligavlastning. Det er possitive ting med både privat og offentlig avlastning. I privat så blir man en del av en familie og man er mer fleksible på når man skal være der. I det offentlige så er det mer stabilt i forhold til at man ikke trenger å ta hensyn til sykdom og planleggingsdager, og de ansatte er også fagoppdaterte.

Etter at Thea fikk sin nye diagnose, så fant jeg ut at det var på tide at Thea skulle inn i boligavlastning. Der får hun eget rom og en egen person som ser til henne. Thea har heller aldri vært så veldig glad i små barn,og hos Linda er det to. Selv om dette begynner å bli bedre, så er det viktig for meg at Thea også får en avlastning og ikke bare meg. Hun har en ganske aktiv bror hjemme som kan lage ganske mange lyder noen ganger, så det å komme et sted der det ikke er så mange små barn tror jeg blir bra.

Det er selvfølgelig andre barn der også, men ditt hun kommer så er det flest multihandicapede. Dette gjør ingen ting for henne, siden hun ikke er så veldig opptatt av andre barn. De har også sanserom der, og det tror jeg blir stas. Så det blir spennende å se hvordan dette blir. Blir et nytt kapittel i livet til Thea.




Titt titt inni der !!

1 kommentar:

  1. Ja avlastning er så viktig! En må hente seg inn selv også. Jeg er så heldig at martine er hos sin far annen hver uke og får da ei uke til de andre i familien. Det er absolutt viktig å ha tid for seg selv også.
    Håper det blir et bra tilbud hun får:):)
    PSST! Martine liker heller ikke små barn, men blir mer "tålmodig" med de etter hvert som hun har blitt eldre.
    God helg til dere.
    Klem:):)

    SvarSlett