onsdag 18. april 2012

Lokemann

Loke er tvillingbroren til Thea. Han mener han er storebroren til Thea, men Thea kom faktisk til verden to minutter før han. Men er det så nøye da....Han føler seg nok som storebror for han er jo større i størelse, og han hjelper til å passe henne en gang i mellom. Hvis jeg lager mat så kommer han bort til meg og sier at Thea har fortsatt på bleie. Hun har litt tendensen å ta av seg alle klærne pluss bleia og deretter å tisse litt her og der. Og det er jo ikke alltid mor kan ha øyne på henne....

Loke er virkelig mannen med stor M her i huset. Mormor bor jo i andre etasje med en hukatt. Vi har en hund som er jente og en katt som er jente. Og så er det Thea og meg da. Så Loke er eneste hanen i høneflokken.....

Og han er virkelig drømmegutten. Blid gutt som hjelper mamman sin både med å lage mat, husarbeid, snekkre og skifte hjul på bilen. Ikke alltid det går som han planlegger og det blir ti ganger mer jobb for mamma, men så lenge tanken er god....

Og Loke har alltid mange prosjekter som han kaller det. Jeg veit ikke hvor mye rare ting jeg har måtte ta med  hjem fra barnehage som han skal bruke til ett eller annet prosjekt. Så i hagen her er det aldri ryddig for det er prosjekter på gang over alt.


Her er han utkledd som bjørn i karnevald.

Her en kveld så lå han siden av Thea i sengen min og klappet henne på hodet og sa til meg: "Nå tror jeg Thea begynner å bli normal slik som andre barn. Hun skjønner mye mer så hun blir nok som andre barn når hun blir stor." Han sier mye kloke ting ja. Og det er ikke så lett å være bror til en med autisme. Thea er ikke alltid så veldig snill mot sin bror og det kan bli mye lugging og spark.....Og Thea tar den oppmerksomheten som hun trenger, og hvis hun har en dårlig dag så er det ofte mye av oppmerksomhetn til mamma går til henne og ikke Lokemann. Men når Thea er på avlastning en natt i uka, da er det bare Loke og mamma tid da vi gjør ting som Loke velger.

Du er mammas prins du Loke og du er min lille heltegutt....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar