onsdag 18. april 2012

Starten 2

Her er mer av historien av starten på Thea og Lokes liv-

Etter at vi kom til Ullevold, så måtte Thea ha ny øyneundersøkelse. Ved den første undersøkelsen, så fikk hun en alergisk reaksjon på øynedråpene, og hun sluttet både og puste og hjertet stoppet. De fikk henne "i gang" igjen, men dette var ikke mye gøy å være vitne til. Det var vist veldig sjelden at noen fikk denne reaksjonen, så legene var veldig lite forberet på dette.

Thea hadde flere øyneundersøkelser gjennom en uke, og de bestemte at Thea trengte en laseropperasjon på øynene for å forhindre at hun skulle bli blind. Loke kom også nå til Oslo, og det var ubeskrivlig deilig å ha begge barna på samme plass. Øyneopperasjonen gikk bra, men netthinnen til Thea var ikke så bra som de skulle slik at hun har ikke like godt syn som normalt. Hun er også nærsynt.

Etter tre uker kom vi tilbake til Tønsberg sykehus, og det var så deilig å komme tilbake. Jeg liker nok små sykehus bedre jeg........

Vi blei på sykehuset helt frem til 6 januar 06.

Det var en utrolig overgang å komme hjem. På sykehuset hadde vært så mange som hjalp meg med å passe på barna, nå var jeg helt alene. Jeg hadde jo Espen, men han var på jobben hele dagen og var ganske slite når han kom hjem. Men vi kom inn i en rutine som passet oss, og det ble masse kos. Thea sleit med å få i seg mat og gikk dårlig opp i vekt, så det ble mange kontroller på helsestasjonen den første tiden og også undersøkelser på øynepoliklinikken. Jeg hadde ikke lappen på den tiden, så det var godt at pappan min kjørte meg de fleste gangene. Ikke alltid like lett å ta bussen med to små....

Så nå gikk ting sin gang med mating og bleieskift og masse kos. Thea var liten for alderen så jeg gikk fortsatt på pleiepenger, så etter at det hadde gått et år så hadde jeg fortsatt ikke begynt på jobb. Thea var også urolig hvis det ble for mye støy rundt henne. Ellers var hun en snill baby, og det var Loke som lagde mest lyd her i stua ja.


Gutten med de kuleste blå øyne i verden.....

Klem fra Brita

3 kommentarer:

  1. Fin blogg! Interessant for egen del ifht barn med autisme.
    Du skulle ført opp epost så folk kan gi deg tilbakemeldinger og lignende direkte i tillegg - det gir bloggen et enda mer personlig preg. :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det. Fint med både ros og tips hva jeg kan gjøre. Dette med blogg er veldig nytt for meg, men det går bedre for hver dag hehe....

    SvarSlett
  3. Bare hyggelig! :) Leser alt du skriver med stor interesse. Vil gjerne spørre deg om en del ting relatert til barn med autisme, da minsten på 5 har fått denne diagnosen.

    Vennligst send meg din epost til:kevinalex10000@hotmail.com

    Ville satt enormt pris på det.

    Mvh

    Kevin

    SvarSlett