torsdag 12. april 2012

En aha opplevelse

Sitter er en sein natt og ser på ulike internett sider. HURRA jeg har endelig oppdaget hvordan man bruker internett. Jeg har selfølgelig hatt internett i mange år og brukt det aktivt i studiesammenheng, men det er først nå i det siste jeg har skjønt hvor mye dette kan hjelpe meg med å forbedre hverdagen til min lille familie. Rart tenker noen kansje, men andre som har barn med spesielle behov og leser slike blogger skjønner nok kansje hva jeg opplever.

Helst siden mine tvillinger kom til hverden, så har det skjed noe. Enten med barna eller i familiesituasjonen ellers. Hverdagen har vært strevsom og slukt all energi. Ikke det at jeg ikke har hatt det bra. Ikke det jeg mener, men jeg har hatt lite energi til å virkelig sitter timer på netter for å tråle etter informasjon eller andre som er i samme situasjon. Jeg har følt at døgnet ikke har hatt nok timer.

Men nå etter at jeg har tatt en pause fra studiene, så har det blitt andre boller ja. Jeg har nå fått laget denne bloggen, jeg leser andre blogger, og jeg har bare fått så utrolig mye nyttig informasjon. Nå veit jeg endelig hvor jeg skal begynne......

Så i kveld sitter jeg her med et smil om munnen og føler endelig energien komme strømmende inn over meg selv om klokken er snart ett på natten og jeg har sovet dårlig natten før. Dette tror jeg er første gang på 6 år og det er bare en så utrolig følelse......

Klem fra meg i de seine nattetimer. Her kommer et dikt jeg så i den bloggen som jeg har lest på i hele kveld og gitt meg så utolig mye inspirasjon. Takk til http://anine-sin.blogspot.com/. Super duper blogg.

Brita



Våre små søsken

Vi har en liten søster

vi har en liten bror


som er litt annerledes


enn andre barn på jord.









De kom til denne verden,


det vanskelige sted,


med mindre håndbagasje


enn vi er utstyrt med.








Vi voksne er så store


i gjerning og i ord.



Vår lille bror og søster


blir aldri riktig stor.








Vi har vår eng og åker.


Vi har vårt kjøpmannsskap.


Og vi beregner livet


i vinning eller tap.






Det er så lett å skubbe


de små og svake vekk


og la dem stå tilbake


med hjelpeløse trekk.








Det er så lett å glemme:


Når siste båt skal gå


må alle passasjerer


la all bagasje stå.








Da blir det kanskje lettest


for disse små, fordi


de bare har et hjerte



me sorg og glede i.





Og gleden er så deilig.


Men sorgen er så trist.


Det har vår lille søster


og bror bestandig visst.








Så la oss gi dem gleden


til de skal gå ombord


med sine barnehjerter,


vår søster og vår bror.








Av Inger Hagerup





Thea, Du er alles solstråle.








1 kommentar:

  1. Heia:)
    Da fant jeg bloggen din og gleder meg til å lese den. Tusen takk for den flotte kommentaren inne på min blogg. Det varmer godt i et hjerte.
    Legger deg til i min bloggliste sånn jeg kan lese videre.
    Ha en herlig kveld.
    Klem fra Anine

    SvarSlett