søndag 18. november 2012

stjerneskudd

Stort sett nesten hver kveld går jeg en liten tur med Pepsi. Fordel at mamma bor i samme hus, så kan hun se etter barna.Liker å gå seint, helst etter ti, for da begynner det å bli lite trafikk, og jeg møter som regel ingen andre. Er så deilig når det er så stille ute. Kansje jeg begynner å få sosial angst? Nei, tror ikke det, bare deilig å være alene med tankene noen ganger når man som regel er omringet av barn resten av dagen.

Og i kveld så jeg stjerneskudd. Det har jeg aldri gjort før. Og er det ikke slik at man kan ønske seg tre ting? Fred på jorden og slike ting? Nei det skal jeg ikke bruke opp ønskene mine på, for tror ganske mange gjennom flere århundre har gjort det før meg, og det virker dårlig. Nei kal være egoistisk og ønske noe til meg selv som foreksempel mer penger hadde vært en super ting.





Har så utrolig lyst til å bygge på et nytt soverom til Thea. Det hun har nå er så lite, og det hadde vært så utrolig deilig å hatt et som i hvert fall er dobbelt så stort. Drømmen er å ha plass til seng og en lite soffa. Da kunne Thea og jeg vært på hennes rom når Loke hadde besøk. Noen ganger liker Thea å ha det litt stille og rolig rundt seg, noe som ikke alltid er like lett med en aktiv bror rundt seg. Og Loke må jo få lov til å ha med kammerater hjem han også, slik som andre gutter gjør. Denne uka har han hatt med seg noen hjem to ganger Har gått over all forventning, men har vært greit å kunne be mamma om litt hjelp i tilfelle. Og den ene gangen var Thea litt sinna, så da serverte mamma guttene middag.

Så jeg får sitte her i kveld å finne ut hva mine tre ønsker skal være, så får jeg se om noen av de blir oppfylt...

Klem fra

Brita

1 kommentar:

  1. Jeg ser absolutt fordelen med å ha et stort rom til det barnet som har spesielle behov ja. Min datter får alltid det største rommet i huset pga hun trenger rom rundt seg og da er ikke vi andre avhengig av å må trekke oss vekk;) Så hun har god plass nå, både til seng og sofa og godt med gulv plass. ;)
    Krysser fingrene for at du får ønske ditt oppfylt ;);)
    Klem:):)

    SvarSlett