torsdag 1. november 2012

Thea og Loke 7 år

Helt utrolig. På fredag ble mine engler 7 år. Tiden har både gått fort og ikke. Jeg husker hvordan det var når de kom til verden, men det har skjedd så utrolig masse siden den gangen.
Når jeg ser kvinner som er gravid, så tenker jeg til bake på den tiden jeg var det.  Trivdes veldig godt å gå gravid. Formen var fin, selv om jeg var mye trøtt. Det kjedelige var å ikke få lov til å gjøre noe fordi jeg holdt på å miste de i uke 5. Når man går gravid så ser man for seg hvordan livet skal bli med de små, og hvordan de små barna skal bli. Men det er ikke alltid ting blir helt slik som man forestiller seg. Thea og Loke kom jo ti uker for tidlig, og siden da har utfordringene kommet på rekke og rad. Ting ble aldeles ikke slik jeg hadde fantasert om. Den lille familien klarte ikke alle påkjenningene som vi fikk, og jeg ble alene mor. Thea fikk diagnosen autist, og dette har jo satt sitt preg på våres hverdag.

Nedenfor er annonsene som var i Tønsberg Blad

Thea Linea 7 år

26.10.2012




 
Til:
Hipp hurra for hele familiens solstråle som fyller 7 år. Du er en helt spesiell som gir oss alle så mye. Masse klemmer fra Loke, Mamma og Pappa
 

Loke 7 år

26.10.2012




 
Til:
hipp hurra for den beste gutten i hele verden. Endelig var dagen her, som du har telt ned til helt fra i sommer. Masse klemmer fra Thea, Mamma og Pappa
            
 


 


Men til tross av dette, så er denne familien min, og vi har det så utrolig deilig sammen. Når jeg ser på Thea, så hadde det vært lettere for henne å ikke ha alle de utfordringene hun har i sin hverdag, men stort sett så ser det ut som hun er fornøyd med livet sitt. Hun kommer å gir meg en super god kos med armene sine rundt halsen min Og når hun ler, så må nesten den sureste mannen på denne jord, trekke på smilebåndet. Den beste latteren i verden altså.

Og Lokemann er nok for det meste fornøyd med vårt lille familieliv, selv om han vil selge eller gi bort søstra si noen ganger. For det meste så er han veldig glad i søstra si. Jeg skjønner jo han på mange måter, for han må ta utrolig mye hensyn til sin søster. Kan ikke telle hvor mange ganger vi har vært et sted, og Thea slår seg vrang og vi må dra hjem. Også mange steder vi ikke kan dra, fordi Thea ikke liker det, eller det blir for utfordrende for meg å passe de helt alene. Men det er mange ting vi kan finne på, og vi er mye ute på tur. Bra jeg har barn som er glad i å være ute.....

Så på disse syv årene som har gått siden mine to vidundre kom til hverden, så har vi funnet våre roller i familien, slik at livet går sin gang på en ganske grei måte, med noen krun sprin inn i mellom..

Klem fra

Brita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar