onsdag 23. mai 2012

deilige dager


Nå har sommern kommet (tror jeg). Og hver gang det blir slike dager ute, så er jeg ikke flink til å skrive på bloggen min. Dagene brukes ute til å nyte sola og å jobbe i hagen. For meg er det å jobbe i hagen rekreasjon. Kan gå å luke i bedda, lage kjøkkenhage eller å klippe plen til langt på kveld, og jeg synes det er bare er så herlig. Man merker at også barna er superblide når det er slikt vær ute, ja til og med gamle mor som bor i andre etasje er i supert humør hele tiden. Så her er det mye sol og glede om dagen.  Her er et bilde av agurkplantene fra i fjor. Pusungene vi hadde da syntes at det var kjempe gøy å leke i denne "jungelen". I år blir det ikke noen kattunger fordi pus er sterilisert. Loke tror at pus har vært opperert for en stor bæsj som satt fast i magen til pus, fordi han hadde blitt veldig lei seg hvis han hadde fått vite at pus aldri kan få pusunger.

Hmmm er det noe rart her da?


Har laget en kasse til med jordbær i år. Hadde en i fjor. Plantet rødløk, gulerøtter, sukkererter, vanlige erter, bønner og kål. I drivhuset står det masse agurk og tomatplanter. Gøy å se at alt vokser og gror. Prøvde meg på agurker for første gang i fjor og Loke syntes det var kjempe gøy å bare gå ut i hagen å plukke de. Han er storspiser av agurker.

Jeg har store planer for hagen, men har bare hatt huset siden februar i fjor, så det gjenstår mye. Men mye av gleden er jo planleggingen og jobbinga synes jeg.

Klem fra Brita

2 kommentarer:

  1. Hei. Du har en fin blogg, og jeg liker det du blogger om. Jeg blir "glad" når jeg ser det er fler enn meg som blogger om barnet sitt og diagnose. Jeg har en blogg om min sønn som har Tourettes og Adhd, og det er en super form for terapi å skrive om hverdags-tanker og annet i den forbindelse. Ja, sommer, sol og varme, å kunne være ute i det fri er supert for unger og mammaer.Takk for at du deler :-) jeg tar turen innom bloggen din snart igjen. jinmin

    SvarSlett
  2. Hei Brita

    kan du ringe meg ang hva du og min F X snakket om? 413 40040 det var bare tlf svarer hos deg nå.

    Nothing to loose.

    SvarSlett