tirsdag 15. mai 2012

En mors rolle

I dag har dagen vært mye bedre en den var i går. Loke prøver så godt han kan å følge litt regler. Uff, høres litt ur som vårt hjem er et hjem preget av disiplin, regler og manerer. Noe der apsolutt ikke er. Her kan ting gå litt over stokk og stein noen ganger føler jeg, særlig hvis Thea har en dårlig dag og Loke følger på. Da har jeg bare lyst til å dele meg i to. Noe som ikke går ann har jeg fått beskjed av Loke, for da begynner jeg å blø masse og jeg dør. Så da er nok det best å bare være i en hel kropp da.....

Men da vil jeg ha åtte armer slik som blekkspruten da. Det kan vel ikke være for mye å forlange ELLER ?

Tror nok det er mange som meg der ute i verden ikke sant.


Dette var slik jeg var i går tror jeg.....

Klem fra Brita

7 kommentarer:

  1. Er nok mange som kjenner seg igjen i morsrollen - og alle dens utfordringer ja! Barn med funksjonshemninger i tillegg betyr bare enda fler utfordringer i det uendelige.

    Artig sang forresten!

    For egen del føler jeg livet går fra meg på en måte - alt handler om barn 24/7 - muligens ikke slik man skal innrømme men, og på toppen av det hele får jeg dårlig samvittighet av å føle dette.

    SvarSlett
  2. Det er derfor så uhyre viktig å sette av litt tid til seg selv - en dag - en helg - whatever og gjøre noe for seg selv også - nyte livet litt. Det hjelper lite å brenne seg ut - da har man ingenting å tilby i det lange løp.

    SvarSlett
  3. Enig med du!

    Generelt så sliter nok damer mer med samvittighetskvaler enn hva menn gjør - mht dette med å ikke strekke til osv - når det faktisk ikke finnes overhode grunn til å føle som enkelte gjør iblant.
    Damer burde bli flinkere til å pleie godt med seg selv, grensesetting - det å kunne si nei osv.

    Altså - tidsklemma er en faktor, men ikke mer enn at man skal kunne unne seg en tur på byen, jentekveld - restaurantbesøk eller lign - uten å måtte få dårlig samvittighet av den grunn.
    Faktisk så foreskriver jeg det herved på blå resept! :)

    SvarSlett
  4. Takk den blåe resepten tar jeg i mot med takk. For dårlig samvittighet har jeg mastergrad i. Men jeg skal prøve å bruke den resepten.... klem

    SvarSlett
  5. Pytt pytt! Lev i nuet - nyt livet tross motgang og utfordringer sier nå jeg!

    La dårlig samvitigghet prelle av deg!

    Sepesiellt dersom det er andre uten forståelse som bidrar til at man føler ekstra på dette - altså ikke lever opp til deres utopiske moral og prektighet, som igrunn bare avslører deres selvgodhet og uvitenhet.

    Akk - slike mennesker går glipp av mye i livet!

    Alle har behov for barnefri - voksentid - for å si det sånn.
    Ja til og med slå hæla i taket iblant.
    Husk livet er et vindpust!

    Snart sommer, og snart helg til og med!

    Iskald hvitvin anyone? :)

    SvarSlett
  6. CarpeDiem:Klokt sagt!

    Jeg utvider herved den blå-resepten til å omfatte andre helsebringende "aktiviteter" også, uten å gå i detalj - vil jo ikke være ufin heller. ;)

    Klem

    SvarSlett
  7. Tror jeg tar en sånn resept selv! haha
    CarpeDiem: Vel talt!

    For hvor ofte er det ikke moralister og hemmede personer - ja til og med innen egen familie, som er de verste til å kritisere, ut av ren uvitenhet.
    Ofte under påskudd at de vil ditt beste, når sannheten er at de bare er opptatt av egen selvgodhet, prektighet og samtidig avslører de store hemninger, som begrenser deres egene livsutfoldelse.

    En skulle tro de hadde mer enn nok med sitt!

    Hvor er disse menneskene når man natt etter natt, dag etter dag - året rundt, strever med omtalte utfordringer?!
    Enklete mener definitivt for mye om ting de overhodet vet intet om.

    Tror jeg tar den hvitvinen også jeg! hehe

    Klem.

    SvarSlett